Hogyan indítanál be és működtetnél egy tanácsadó vállalkozást?

Fórumok Cégvezetés Hogyan indítanál be és működtetnél egy tanácsadó vállalkozást?

Ennek a témakörnek tartalma 5 hozzászólás, 3 résztvevő. Utolsó frissítés: Andrade Anita adatlap-képe Andrade Anita 7 hónapja, 1 hét telt el.

  • Szerző
    Bejegyzés
  • #669
    Sikeres Vállalkozás adatlap-képe
    Sikeres Vállalkozás
    Adminisztrátor
    • 157
    • Bölcs
    • ☆☆☆☆

    Keressünk együtt válaszokat!
    Szerintetek hogyan érdemes MA beindítani és működtetni egy tanácsadó vállalkozást? Ti hogyan csinálnátok? Itt az alkalom igazából tét nélkül elmélkedni 🙂

    Miket kell átgondolni az alapítás előtt?
    Milyen teendők vannak az elején?
    Mi legyen az alap stratégia?
    Milyen legyen az üzleti modell?
    Mik legyenek a fő kommunikációs csatornák?
    És mik legyenek a fő marketing csatornák?
    Mik lehetnek a buktatók?
    Milyen partnerekre, alvállalkozókra, munkaköri pozíciókra van szükség?
    Hogyan tervezzük a bevételeket és a kiadásokat akkor, ha még fogalmunk sincs semmiről? 🙂
    Ilyen, és hasonló kérdésekre keressük együtt a válaszokat! Minden ötlet-véleménymegosztás értékes, mert az íróját biztosan előbbre viszi, az olvasókat meg pláne 🙂

    Szóval: hogyan kezdenétek hozzá, és aztán hogyan folytatnátok?

  • #673
    Nóra adatlap-képe
    Nóra
    Felhasználó
    • 4
    • Tag

    Sziasztok! Kezdem én, hiszen épp egy tanácsadó vállalkozás kialakításának első lépéseinél tartok.

    Első lépések:

    1. Honlap: Azt hiszem, nem mindegy, mi az olvasó első benyomása. Az én honlapom nemrég újult meg és abszolút növekvő tendenciát mutat a látogatószám mióta a portál profi designt kapott, könnyebb eligazodni rajta és jobb olvasgatni.
    2. Marketing: Mit ér a jó honlap, ha nincs látogató?! Ahhoz, hogy egyre többen ismerjék meg az oldalt elengedhetetlen a folyamatosan frissülő tartalom, hasznos tanácsokat nyújtó cikkek, amelyekből látszik, hogy az írója érti a dolgát. Nekem itt az okoz problémát, mennyi mindent osszak meg nyilvánosan és hol húzzam meg azt a határt, amitől már a fizetős kategóriába lépek.
    3. Látogatók visszacsábítása: Ha valaki egyszer az oldalra téved, gondoskodjunk róla, hogy máskor is visszatérjen. Legyen lehetősége feliratkozni a hírlevélre, adjunk valami értéket a regisztrációért cserébe stb. Nekem egyébként a hírlevélre feliratkozók gyűjtése egyelőre a legnehezebb…
    4. Kapcsolatépítés: az oldal jobb pozícióba kerül, többekhez eljut a híre, ha együttműködünk más oldalakkal, vállalkozásokkal. Némi bátorsággal írhatunk egy számunkra szimpatikus, hasonló célcsoporttal bíró oldal üzemeltetőjének, felajánlhatjuk, hogy cikkeket írunk ingyen reklámért cserébe, más szerzők megjelenhetnek a miénken stb. A tapasztalatom az, hogy a legtöbb kisebb-nagyobb portál kapva kap a lehetőségen és szívesen tesz a szakértőjévé, cikkírójává, hiszen nekik is jól jön a plusz tartalom.

    Szép napot nektek!

    • #674
      Sikeres Vállalkozás adatlap-képe
      Sikeres Vállalkozás
      Adminisztrátor
      • 157
      • Bölcs
      • ☆☆☆☆

      Szuper!
      Nóra, köszönöm, hogy első voltál 🙂
      A 2-es pontodhoz én annyit tennék hozzá, hogy bár egy portálszerű oldalon elsődlegesen az olvasók nyilván az azonnal hozzáférhető információkkal fognak találkozni először, de pl. a csali hirdetése nem egy rossz ötlet például adwords-ben (ha problémacentrikus), vagy közösségi médiában (ha érdekesség-centrikus), és persze mások oldalán, hírlevelében (mindegy, milyen centrikus :)). Nem kell arra hagyatkozni, hogy a látogató, majd ha már többedszer tér vissza, akkor majd feliratkozik, hanem arra kell törekedni, hogy már az első látogatása során iratkozzon fel!

      Ezt el lehet érni úgy, hogy:
      – A csali nagyon ütős tartalommal bíró, és érdekes, és konkrét megoldásokat ad konkrét problémákra. Nem vagy-vagy, hanem is-is 🙂
      – A cikkekből, oldalakból link mutat a csalira, több módon is: szöveges linkként, bannerként, akár beágyazott tartalomként is.
      – És persze nem vagyonokért, de legalább kampányszerűen itt-ott hirdetgeted.

      Így egyértelműbben tud növekedni a feliratkozók száma, akiket aztán pofonegyszerű elérni a későbbiekben, ahogy én is elértelek benneteket a mai levelemmel 😀

  • #683
    Andrade Anita adatlap-képe
    Andrade Anita
    Felhasználó
    • 2
    • Tag

    Content marketing szerintem még mindig az úr aztán ehhez reklám reklám reklám és reklám. Legalábbis én ezt figyeltem meg nyugaton.

    Átgondolni mindent kell, az elejétől a kiszállásig… profit, kit szolgálsz és hogyan, mi a jó nekik, hogy tudod őket segíteni, tehát ki a célcsoport, marketing, csapat, delegáció, time management, célok, hosszú, közép, rövid, business plan, reklám, image, branding, logo és webdesign, hosting, szoftwarek amik megkönnyítik életed és munkád, szerződések, felszerelés, tudástár, továbbképzés, könyvek, tanfolyamok, networking, szeminárok, ismerkedés, social media, hova akarsz jutni, mikor akarsz kiszállni, mi az exit stratégiád, hova bővülhetsz és miképp, mérföldköveket hol teszed le, mire van szüséged, mit akarsz elérni, honnan kapsz segítséged, ki a mentorod, ki akarsz lenni, kire akarsz hasonlítani? mi az, amit el akarsz érni? stb…

    A stratégia teljesen a tanácsadói cég mivoltától függ. Nem hiszem, hogy ezt le lehet általánosítani ilyen szinten. Üzleti modell detto. De minél egyszerűbb, annál jobb.

    A fő marketing csatorna szerintem FB és Youtube, Insta. Esetleg Webinár? Más nem kell. De ha csak egyet lehetne választani (ami néha tanácsos), akkor FB.

    Kommunikációs csatorna: A videó és a hang most nagyon trendi. A blogozás ki fog menni a divatból. Legalábbis nyugatról folyamatosan ezt hallom. Kiderül igaz, de nem árt időben felkészülni.

    Szükséged van az elején:

    egy marketing team-re, egy profi!!! SEO managerre, egy asszisztensre és annyi partnerre, amennyire csak rá tudod tenni a kezed 🙂 sok-sok segítő barátra és természetesen mentorokra, egy nagyon jó coach-ra (www.siker.guru) és egy nagy adag elszántságra 🙂 Sokhelyen ügyvédi képviselet a kezdés előtt elengedhetetlen és egy jó adótanácsadó is megkönyítheti a dolgod. Ha a technikai rész nem a kedvenced, akkor egy IT csapat is mindenképp kelleni fog… kell első osztályú tartalom, önfejlesztés és több csali is többféle formában, hogy sok embert meg tudj szólitani, de leginkább piackutatás hogy a célcsoportod mit olvas, hogyan és mikor 🙂 Pl. teenagereknek valószínűleg nem egy üzleti folyóiratban kell hirdetni 🙂

    Buktatók:

    – Agyonragozzák és nem álnak neki (én voltam 3 éve)
    – Nem költenek pénzt (a reklám drága – az elején 40-80%-a a bevételednek, főleg ha tanácsadói cég)
    – Kicsiben gondolkodnak (nem olvasták a Think Big könyvet 🙂 ) hamarosan kijön aminált összefoglalásban itt: https://www.youtube.com/channel/UCi8jzPjSH_u14022GYyKItw/videos
    – rossz emberekkel veszik magunkat körbe továbbá no motiváció és az első buktatónál kiszállnak
    – nincs türelmük – 2 hónap alatt akarnak a semmiből felépíteni egy olyan céget, amiből megélnek…
    – nem keresnek segítséget – coach, mentor, könyvek, szervezetek, tanácsadó cégek – és maguk akarják feltalálni a spanyol viaszt. Az NLP egyik alapfeltétele a modellezés. Ezt hihetetlen sokan figyelmen kivül hagyják, majd csodálkoznak, hogy a pénz eluszik és a vevőkör nem nő.
    – nem bíznak vagy magunkban vagy az ötletben – ami által kevesebb energiát raktak bele alapban – ami gyér eredményhez vezet – ami megerősíti az elsődleges feltevésük – “Na látod én megmondtam, hogy nem fog összejönni.” Ezt hívom bizalom ördögi körnek.
    De itt van hozzá egy videóm, a buktatókról, nézzétek meg nyugodtan:

    Erről a témáról órákat tudnék beszélni 🙂 Éljetek szenvedéllyel!

    Üdv,

    Anita

    • #685
      Sikeres Vállalkozás adatlap-képe
      Sikeres Vállalkozás
      Adminisztrátor
      • 157
      • Bölcs
      • ☆☆☆☆

      Lenne egy kérdésem 😀
      Ha a blogolás már nem tuti, és a FB a leghatékonyabb felület, akkor minek van szükség profi SEO menedzserre? 😀
      Youtube-ot és Facebookot nem kell seozni – legalábbis olyan hozzáértéssel biztosan nem, ami profi seo menedzsert feltételez. 🙂

  • #687
    Andrade Anita adatlap-képe
    Andrade Anita
    Felhasználó
    • 2
    • Tag

    szupi kérdés!

    SEO managerre azért van szükség hogy SEO optimalizálást hajtson végre. De ez csak egy példa a sokból. Tehát például, aki ismeri a google keyword plannert, az még nem biztos, hogy jól is tudja alkalmazni. Fontos, hogy azokkal a szavakkal rakjuk tele akár a sales page-t, akár a squize page-t is, amit a legjobban keres a saját célcsoportod. Én akármennyire is kiismerem magam az SEO-ban, mégis szakembert kellett felkeressek, mert bizony ez nemcsak időigényes, hanem jól, hatékonyan és professzionálisan megcsinálni sem gyerekjáték. Továbbá, mivel nem vagyok SEO manager, ezért elképzelhető, hogy vannak olyan FONTOS dolgok a hálón, amiről én nem tudok 🙂 Mindemelett természetesen a leírásom nem teljes 🙂 ahhoz valószínűleg egy könyvet kéne teleírnom 🙂 Amit amúgy tervezek is.

    iTunes-ot például kell SEOzni. Én nem szeretek mindent magam csinálni. A delegáció nagyon fontos dolog. De azt hiszem ez pont benn is van a videómban. Tudomásom szerint a Youtube-ot és Facebookot is kell SEOzni… Természetesen ha nem akar pénzt kiadni SEO manager nélkül is megy, csak ugy nem olyan hatékony és lassabb a haladás egyértelműen. El lehet hagyni a marketing managert, asszisztens és minden mást is. De akkor az ember abba a nagyon gyakori hibába esik, hogy mindent maga akar csinálni és semmire se viszi. Persze az elején jó mindenről tanulni egy picit, így az ember lecsökkenti annak az esélyét, hogy ugymond “átvágják” a szakemberek a fejét.

    Lezárásként – NEM azt írtam, hogy a bloggolás már nem tuti… hanem azt, hogy nyugatról azt hallom, hogy ki fog menni a divatból (ez jövő idő), mivel napota 3-4 órát töltök azzal, hogy fejlesztem magam. Majd hozzátettem, hogy kiderül és megfüszereztem azzal, hogy nem árt felkészülni, mivel a jó üzlet innováció és előrejelzés. Önfejlesztő mivoltomból ezeket kötelező tudnom 🙂

    További kérdésekre is szivesen válaszolok, remélem tudtam tovább segíteni.

    Szép napot, Anita

Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

Tovább az eszköztárra